MATEMATIKA


                    týden 16. - 20. listopadu

16. listopadu 

Ahoj všichni. 

Jsem moc ráda, že se vidíme aspoň takhle. 

My jsme v matematice ukončili kapitolu písemné násobení. Podle toho , co jste mi poslali, vidím, že tomu rozumíte. Některé to dokonce baví, což mě moc těší, protože matematika je nádherná disciplína, kde všechno vychází, tak jak má. Pokud to tedy spočítáte dobře :) 

Protože násobit už umíme, tentokrát se vrhneme na PÍSEMNÉ DĚLENÍ 

V písemném dělení dělíme vedle sebe, na řádku a postupujeme od začátku čísla, tedy postupně. Můžeme mít jakkoli dlouhé číslo a tímto způsobem ho vydělíme bez problémů. 

Ale my se nejdříve naučíme, jak dělit čísla jednodušší. 

Jdeme na to : 

Máme číslo 824, které dělíme 2, protože je 824 velké číslo, rozložíme si ho a počítáme postupně. 

Začínáme od začátku čísla. Zatrhneme 8, 8 : 2 = 4, 4 napíšeme do výsledku, zbytek je nula, tuto nulu napíšeme pod původní 8 a pokračujeme dál. Zatrhneme si 2 ( v čísle 824) , kterou si připíšeme vedle nuly pod dvojku a dělíme 2 : 2 = 1 , jedničku napíšeme do výsledku, zbytek je nula, tu napíšeme pod dvojku a pokračujeme posledním číslem z čísla 824, zatrhneme si 4, tu napíšeme k nule pod čtverku, a počítáme 4 : 2 = 2, tu napíšeme do výsledku. Zbytek je nula, nulu napíšeme pod čtverku, vznikl nám výsledek 412. 

Zní to děsivě, ale složité to není. Jen když to píšu,složité to vypadá, takže si ničeho nebojte :)  

 Otevřete si učebnici na straně 23. Pořádně si prohlédněte a pochopte cvičení 1. 

Následně do sešitu napište PÍSEMNÉ DĚLENÍ a cvičení 1 si přepište. 

Na straně 23 si vypočítejte i cvičení 2. 

Poslední co si dnes uděláme je v opakování dělení, v matematických minutovkách strana 13 cvičení 25 a), b) 

HOTOVO! Sláva! Zítra máte volno, tak si ho mooooc užijte. AV


17. listopadu

Je volno! Užijte si den svobody a demokracie!!! 


18. listopadu

Tak, děťátka, 

začali jsme písemné dělení a po dnešním opakování s ním budeme hned pokračovat. 

Dlooooouho jsme nedělali slovní úlohy, tak jdeme na to :) 

Do sešitu vypočítej : učebnice strana 23 / cv. 3, 4, 6 a 7

V matematických minutovkách Vás čeká na straně 12 cvičení 24 b) , tuhle práci mi prosím pošlete na vrabelova@zsstanova.eu , těším se na to. :) 

A pokud už máte hotovo, jste opět skvělý a mě to těší. A Vás může potěšit, že pro dnešek je hotovo :) Juchů a sláva:) Mějte se krásně. Vaše AV


19. listopadu

Dělení Vám skvěle jde. 

Dnes se trošku pohneme a budeme dělit dál, ale trošku složitěji. 

Jak jsme se učili v pondělí dělit, byla čísla vždy bez zbytků. Tentokrát v číslech zbytky budou. 

Je to stejné, jako minule, ale v dělení máme zbytek, který vždy píšeme pod číslo, které jsme dělili a následně k němu připíšeme další číslo v řadě z původního čísla a počítáme s ním. 

Pozoruj, přemýšlej a zkus pochopit. 

Jdeme postupně: 7:6 = 1 ( zb. 1 - napíšeme pod 7), k této jedničce připíšeme další číslo 9, vznikne nám číslo 19 : 6 = 3 ( zb. 1 - tu napíšeme pod devítku a připíšeme k ní poslední číslo 2), vzniká nám nové číslo 12 : 6 == 2 ( zb.0 ) výsledek je 132

Pozoruj video: 

Vezmi si učebnici na straně 24 a pozoruj a přemýšlej u cvičení 8 . Chápeš jak se to počítá? 

Doufám, že aspoň trošku ano, ale jdeme si to vyzkoušet. 

Do sešitu učebnice strana 24 / 9

564 : 4 =  1 4 1        jdeme postupně od začátku 5 : 4 = 1  ( zb.1 )

 1  6                                      sepíšeme 6 ( z pův. čísla) a počítáme nový příklad 16 : 4 = 4 ( zb. 0)

     0 4                                  sepíšeme 4 ( z pův. čísla) a počítáma 4 : 4 = 1 ( zb. 0

         0                                  Výsledek je 141 

Zkuste další příklady plus tabulku ve cvičení 11 . 

Abychom si trošku oddechli, na fólii si vypracujte 24 / cv. 14.

A máme to za sebou. Mám z Vás radost. AV


20. listopadu

Za odměnu, jak krásně pracujete, zde máte pracovní list, užijte si ho a víkend potom také. Moc se na Vás těším v pondělí na meetu v devět hodin :) Vaše AV


                    týden 9. - 13. listopadu

9. listopadu

Ahoj , šikulky. :)

Minulý týden jsme se zvládli naučit písemné násobení. 

Doufám, že jste to pochopili a zvládáte násobit pod sebou. Příští týden nás čeká další kapitola, ale než se na ni vrhneme, zopakujeme si nejdříve, co všechno už umíme. 

Jdeme na to :)

Učebnice strana 20 -  do sešitu vypočítej cvičení 30, 31 a 32

To by dnes stačilo. mám z Vás radost. Opatrujte se a buďte hodní :) 


10. listopadu 

Hola hola, škola na počítači Vás volá :) 

Jsem ráda, že jste tak pracovití. Děláte mi velkou radost. 

Dnešním naším úkolem je ještě trocha opakování. 

Vezměte si matematické minutovky, otevřete je na straně 8 a vypočítejte cvičení 15 ( a) , b) ) . Nezapomeňte na to, že první se počítá závorka. Klidně můžete použít sešit nebo jiný papír na vypočítávání závorek. 

Přeji hodně zdaru, mějte se krásně a kdyby přece někdo toho měl málo, ale vážně je to jen pro ty, co mají rádi matematiku a čísla, užijte si i cvičení 16 na straně 8. :) 

Ale to už vážně stačí... 

Mějte se krásně a protáhněte si tělo. Sezení u počítače není moc zdravé... :( 


11. listopadu 

Ahoj zlatíčka. A jsme opět zde. 

 Jdeme směle pokračovat v opakování, protože opakování je matka moudrosti :) 

Bohužel v učebnici ani v minutovkách nejsou cvičení, proto musíme touto cestou. 

Vypracované, ať už vytisknuté nebo přepsané příklady mi prosím pošlete na vrabelova@zsstankova.eu . 

Mějte se krásně a piště básně:)  Vaše AV


12. listopadu 

Krásný den, koťátka! :) 

Jak se dnes máte? 

Doufám, že jste se vyspali dorůžova a jste plni nové energie. 

Proto nebudeme zdržovat a jdeme si opět zopakovat násobení pod sebou. 

S chutí do toho, půl je hotovo. 

Jste neskutečně šikovní. Jde Vám to jedna báseň. Proto nebudeme už sedět zase chvilku na zadku, běžte si rychle udělat pár dřepů s výskokem, běžte pomoct rodičům nebo sourozencům, protože Vy jste úžasní a dnes máte  HOTOVO! třikrát sláváááá ! :)


13. listopadu 

Moc Vás zde opět vítám. Máme pátek! Hurá! Máme za sebou další týden a já stále doufám, že se zase brzy všichni uvidíme.  

Dnes to bude rychlovka. 

Vypracujte a pošlete mi na vrabelova@zsstankova.eu z matematických minutovek opakování. strana 9 / cv. 18. 

A je konec, zvonec :)

Jste úžasně pilní a pracovití, já z Vás mám obrovskou radost. 

Jen tak dál a za chvíli z nás budou mistři. 

Mějte se krásně, užijte si víkend a hlavně, udělejte někomu radost. 

Vaše AV


                     týden 2. - 6. listopadu

2. listopadu 

Milí mí, šikulky a šikulové, protože do teď jsme opakovali a myslím si, že už všechno krásně chápete a rozumíte tomu, dnes se směle můžeme vrhnout na další  téma. Je jím 

                     PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ 

O co jde? jelikož už umíme násobilku i malou ( 3 . 4 = 12 ) i velkou ( 3 . 13 = 42) , naučíme se násobit pod sebou. Tímto způsobem můžete vypočítat jakkoli těžký příklad velmi jednoduše. 

Tak jdeme na to. 


tedy: máme příklad 24 . 3, což někdo umí zpaměti, ale nám jde nyní o to, pochopit, jak se to počítá pod sebou. 

Takže: vždy se postupuje od jednotek, zezadu 

Vypočítáme si 3 . 4 = 12 , dvojku napíšeme do výsledku na místo jednotek, jedničku ( jako desítku) si držíme na prstech

pokračujeme dál : 3 . 2 = 6 a k této šestce si přičteme tu jednu desítku, kterou držíme na prstech , neboli 6 + 1 = 7, napíšeme na místo desítek a je hotovo. 

Toto je však složitější příklad, proto se nejprve podíváme na ty jednodušší. 

Otevřete si učebnici na straně 18 a máme tam růžový rámeček-. 

                        34                  Postupujeme odzadu, od jednotek

                     .  2                  2 . 4 = 8 , osmičku napíšeme jako výsledek 

                    _______                                  pod jednotky

                                                                     počítáme desítky : 2 . 3 = 6 , šestku napíšeme pod                         68                                desítky a máme výsledek 

  Stejně se postupuje i trojciferných čísel  312 . 3 = 

Prostuduj si rámeček, vezmi si sešit a napiš si tam nadpis Písemné násobení a stejným způsobem vypracuj na straně 18 / cv. 2 ( pouze příklady) do sešitu 

V matematických minutovkách si vypracujte na straně 10 cv. 19 

Protože Vám to skvěle jde, máte dnes hotovou matematiku. 

Ale kdyby jste náhodou neměli co dělat, přidávám odkazy na procvičování, ale podotýkám, jen na procvičení. 

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/nasobeni-a-deleni-mimo-obor-nasobilek/jablecne-hodovani/priklady1.htm<br>

dělá se to stejně, jen se nepíše pod sebou, ale je to jedno, neboli příklad 

4 . 65 =  20 + 240 = 260

jdeme odzadu 4 . 5  = 20        4 . 60 = 240 

A teď už vážně běžte se protáhnout, pomoct maince, tatínkovi, babičce, sestře, komukoli a udělejte jim něčím radost. Stačí jen maličkost. Třeba umýt nádobí, usmát se na ně, dát jim pusu, co Vás napadne. Mějte se krásně. AV


3. listopadu

Děťátka, včera jste si vyzkoušeli, jak se násobí pod sebou, neboli písemné násobení. 

Budeme směle pokračovat dál, abychom se ujistili, že to zvládáte. 

Vypočítejte si do sešitu: 

A pro radost si zopakujeme slovní úlohy. Máte radost? :) 

Nezapomeňte, co každá slovní úloha musí obsahovat: 

                        1. zápis

                        2. výpočet

                        3. odpověď 

Takže jdeme na to, s chutí do toho, půl je hotovo :) 

Učebnice strana 18 / cv. 4, 5 a 7

A tím jsme dnes zvládli, co jsme chtěli a s matematikou dnes končíme. Sláva :) Mám z Vás radost. 

Mějte se krásně a užívejte si nádherný podzim. 


4. listopadu 

Tak, zlatíčka, 

vypadá to, že násobení rozumíte a my se dnes podíváme na trošku složitější násobení pod sebou. Ale nemyslím si, že to bude pro Vás náročné, protože jsem to už psala v pondělí. 

Je to násobení typu :                         Pravidlo číslo jedna : vždy se postupuje od jednotek 

                                    49                Postupujeme jako normálně 6.9 = 54, čtverku napíšeme

                                    . 6                do výsledku pod jednotky, 5 si držíme na prstech.          

                                 ______             Pokračujeme dál: 6 . 4 = 24 , plus těch 5, co si držíme = 29 

                                  294                  

Pro ujasnění ještě jednou: 

     Vyzkoušíme nyní, jak tomu rozumíme. 

Do sešitu : učebnice strana 19 / 13 a) i b) , je jedno jak velké číslo tímto způsobem násobíme, pořád se to dělá stejně. 

                   37             Jdeme od jednotek, 5 . 7 = 35 , pětku napíšeme, trojku si držíme

               .     5             5 . 3 = 15 plus ty tři, co si držíme je 18, napíšeme před pětku a máme to :)

           ________

                 185

Abychom se ujistili, že tomu rozumíme, vypracujte si 19 / 14 

a naše oblíbené tabulky :) 19 / 20 násobíte každé číslo .5 .

Myslím, že jsme to dnes krásně zvládli, tleskám Vám, děkuji, děláte mi radost. Vaše AV 


5. listopadu

Včera jsme se naučili násobit písemně a dnes by by mě zajímalo, jak Vám to jde. 

Prvně si to ještě vyzkoušíme v učebnici na straně 20 / cv. 24 - pracujte na folii, pokud ji nemáte tak do sešitu. Pamatujete si to? Jde Vám to? Doufám, že ano a protože mě to zajímá, tak:  

Přepište si do M- 5 min  a vypočítejte : 

vyfoťte mi to prosím a pošlete na vrabelova@zsstankova.eu , jsem celkem zvědavá, jestli jsem to vysvětlila dobře a pochopili jste to :) 

A tím pro dnešek končíme. Jupí, sláva! Matematika je paráda :)

6. listopadu 

Dnešní den, protože je pátek a celou dobu jste tvrdě pracovali, máte na to, abyste dokončili, co jste nestihli a nebo abyste si užili zaslouženého odpočinku. 

Avšak !  

Myslím, že procvičování není nikdy dost a jedině tak se to pořádně naučíte, tak tedy! :)

https://skolakov.eu/matematika/4-trida//pisemne-nasobeni-jednocifernym-cinitelem/putovani-vesmirem/priklady1.htm

Děťátka,

mějte se krásně, užijte si nádherný víkend, buďte na sebe opatrní a hlavně, buďte zdraví !  



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky