PŘÍRODOVĚDA



                týden 16. - 20. listopadu

16. listopadu

Jupíííí! 

Máme za sebou velkou část živé přírody. Probrali jsme houby, rostliny a nyní nás čeká poslední část živé přírody, asi nám nejbližší a to jsou živočichové. 

I Vy i já sem patříme, ale patří sem i komár, který Vám pije krev, ale klidně i vaše koťátko nebo křeček. :) 

Všichni tito tvorové jsou rozdílní, ale naopak hodně věcí mají společné.         

             Všichni  ŽIVOČICHOVÉ totiž : 

                             přijímají a vylučují vodu a potravu

                             dýchají

                             rostou a vyvíjejí se 

                             rozmnožují se

                             reagují

                             pohybují se 


Všichni živočichové jsou OBRATLOVCI ( mají obratle, páteř a kosti)

                                nebo BEZOBRATLÍ ( nemají kosti) 

Zamysli se a zkus vymyslet nějaká zvířata , která mají nebo naopak nemají páteř, kosti. 

Kam bude patřit např. motýl, pavouk, liška, medvěd, komár, had? 

Otevřete si učebnici na straně 18 a přečtěte si ji. 

Tím máte dnes hotovo, jen bych chtěla, když uvidíte nějaké zvíře, abyste se zamysleli nad tím, jestli patří do skupiny obratlovců nebo bezobratlých... 


19. listopadu

Moc Vás zdravím, děťátka. 

Dnešní úkol je velmi jednoduchý. 

Protože to vypadá, že se příští týden uvidíme na meetu, budeme vše probírat tam. 

Dnes tedy jen rychlovka :)


Otevřete si pracovní sešit na straně 9 a na volné řádky nahoře si napište: 

ŽIVOČICHOVÉ se dělí na OBRATLOVCE ( mají obratle, páteř)

                                                    BEZOBRATLÍ ( nemají páteř ) - většinou hmyz


Obratlovci se se dělí na :                         1. SAVCI

 2. RYBY

 3. OBOJŽIVELNÍCI

 4. PLAZI

 5. PTÁCI

______________________________________________

My se spolu začneme bavit příště o obratlovcích a o tom, do jakých skupin se dělí. 

Vaším úkolem je vypracovat cvičení 1 a zkusit ve cvičení 2, zda dovedete zařadit jednotlivé živočichy ( obratlovce) do jednotlivých skupin. 

Moc se na Vás těším. Mějte se krásně. Vaše AV

 



                týden 9. - 13. listopadu 

9. listopadu 

Ahoj žáci moji zlatí ! 

určitě vidíte, že venku už pomalu opadalo listí a ze zlatého se pomalu stává hnědé. Příroda se připravuje na zimu, aby mohla nabrat sílu na jaro, kdy to zase všechno znovu vyraší a rozkvete barvami. Venku se válí mlhy, sem tam zasvítí sluníčko a doufám, že si i toto počasí dovedete pořádně užít. 

My jsme si v minulých hodinách povídali o rostlinách. Tento týden s nimi ještě budeme pokračovat, a uzavřeme je.  

Poslední částí, kterou jsme neprobrali je KVĚT 

Otevři si učebnici na straně 17 a přečti si ji. 

Co je tedy důležité?  ( a doplň) 

KVĚT - ne všechny rostliny kvetou, ty které kvetou se nazývají  ___________________.

koruna je : _____________________________________________

pestík je : ______________________________________________

kalich je : ______________________________________________

tyčinky jsou : ____________________________________________

Květy mohou být jednoduché ( jen jeden květ ) , nebo tvoří takzvané ___________________ ( několik květů dohromady ). 

Na Zemi existuje asi ____________ druhů rostlin. Do rostlin, které jíme, patří obiloviny, zelenina, ovoce, ořechy, byliny a koření. 

Na jaké věci se ještě rostliny využívají? 

Jste moc šikovní a díky tomu jsme dokončili rostliny. Nyní si je ještě trošku zopakujeme. 

Vezměte si pracovní sešit, na straně 5 vypracujte cvičení 1 a zapamatujte si to. 

Na straně 6 ve cvičení 3 rozhodni , zda se jedná o list jednoduchý ( jen jeden) a nebo složený ( několik listů dohromady) . 

A tím jsme dnes hotoví! Juchůůůů. Mám z Vás radost. Sláva Vám. 

Mějte se krásně a ještě krásněji. Vaše AV


12. listopadu 


Zlatíčka, 

protože jsme zvládli dokončit kapitolu o rostlinách, tentokrát si je ještě jednou zopakujeme. 

Příště se už budeme moci pustit do další skupiny z živé přírody, do které patříte i Vy, do živočichů. Ale pro dnešek ještě opakování. 

Pracovní sešit strana 6 / cv. 5, 6, strana 7 / cv. 7, 8, 9 a strana 8 , můžete pracovat i s učebnicí

Doufám, že jste se dozvěděli něco nového o rostlinách a že si rovnou nějakou rostlinu dáte na svačinu. :) 

Dobrou chuť, moc se na Vás těším. Mějte se krásně. Vaše AV 


                týden 2. - 6. listopadu

2. listopadu

Vítám Vás, drahoušci, v hodině přírodovědy. 

My jsme se od začátku roku bavili o přírodě, živé a neživé, jak jsou na sobě závislé, že jedna nemůže existovat bez druhé. Ve škole jsme probrali neživou přírodu. Víme, co patří do neživé přírody a jak se o ni starat. V posledních hodinách, kdy jsme se viděli ve škole, jsme začali probírat přírodu živou a víme, že tam patří houby, rostliny a živočichové. 

Houby máme za sebou, nyní se tedy můžeme podívat pořádně na rostliny. 

Protože chci, abyste začali pracovat více samostatně, mám pro Vás dnes celkem těžké zadání, ale není se čeho bát, už jsme to zkoušeli ve škole. Navíc Vám dnes pomůžu, ale byla bych ráda, kdybyste zvládli pracovat sami, tak to prosím zkuste, protože postupem času se to stejně musíte naučit. Takže jdeme na to. 

Otevřete si učebnici na straně 14. Tuto stranu si pořádně přečtěte a zkuste si co nejvíce zapamatovat. Odpovězte si na otázky v žlutém rámečku napravo.  ( Postupem času se naučíte dělat zápisky do sešitu sami, nejde o to, přepsat vše, co je v učebnici, podstatné je vybrat a zapsat jen ty nejdůležitější informace  ) 

 Až budete mít přečteno, vezměte si sešit a udělejte si tam nádherný nadpis 

         2. ROSTLINY 

Pracuj i nadále s učebnicí, přepiš a doplň do sešitu, co píšu zde: 

Rostliny se dělí na 1 . _______________ - dožívají se desítek až stovek let, např.: _______

                               2. _______________ - v jednom roce vyklíčí, vyrostou, vykvetou a                                                                                       zahynou, např.:  _____________

                              3. _______________ - během jednoho roku vyrostou, během druhého                                                                              produkují semena , např.: _______________

Pomocí semen se rozmnožují rostliny ______________ ( např.: _________) . Rostliny, které  nemají semena, květy ani plody, ty se rozmnožují pomocí ___________ , proto jim říkáme ______________ ( např.: __________ ) . K rozmnožování rostlin přispívá i hmyz ( včely ). 


Jak jsi to zvládl/a? bylo to moc těžké? 

Doufám, že to tak náročné nebylo. A jestli jste si všimli, zapsali jsme si do sešitu všechny důležité informace. Hezky ve zkratce, nemuseli jsme přepisovat celou stranu. Tímto způsobem se postupně naučíte sami dělat si výpisky. Ale dnes jste to zvládli skvěle, mám z Vás radost a stále více se na Vás těším. Jste šikulky. Mějte se co nejlépe a mějte rádi přírodu:)



5. listopadu

My jsme se minule začali bavit o jedné z částí živé přírody, o rostlinách. Je to obdivuhodný krásný svět plný barev a neuvěřitelných tvarů. 

Nyní se podíváme, z jakých částí se rostliny skládá. 

Jak vidíte na obrázku, každá rostlina má svou nadzemní část ( vidíme ji) a část podzemní           ( která dává život celé rostlině a je ukryta v půdě).

My si potupně budeme povídat o všech jejích částech, dnes však začneme tou nejdůležitější částí a to je kořen. 

KOŘEN - drží rostlinu v  půdě, kořenem přijímá rostlina vodu a minerály z vody. Může mít různé tvary : cibule, oddenek, hlíza

STONEK - spojuje listy s kořenem, může bát plný ( růže) nebo dutý ( pampeliška), u dřevin stonek tloustne a pokrývá se kůrou, aby ochránil rostlinu

Otevři si učebnici, pročti si stranu 15 a udělej si pokus se zelím ( žlutý rámeček uprostřed vlevo) :) 

Na straně 16 si přečti, o listu 

LIST - umožňují rostlině dýchat, zelené rostliny mají v listech chlorofyl, zelené barvivo, které vyrábí kyslík, tomu říkáme fotosyntéza, kořeny se používají jako potrava, koření, čaje nebo jedy  

Zamysli se a řekni jaké listy znáš, které se používají jako potrava? Na čaj? Jako koření?  

Dozvěděli jsme se nyní o listech zajímavé informace. Běžte si nyní dát nějaký list :) , a podívejte se, jestli nejsou Vaše květiny doma náhodou zaprášené, protože pak se jim špatně dýchá a nevyrábí nám tolik kyslíku...  Starejme se o naše rostliny, vždyť jen díky nim máme co dýchat... 

Mějte se nádherně. A mějte rádi přírodu. Běžte se podívat ven, jak se krásně příroda chystá k odpočinku. AV  


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky